[lk] movemail
Zana János
2016-12-09 16:23:59 UTC
Most vettem észre, hogy létezik a Thunderbirdben a movemail
szolgáltatás. Szeretném is beállítani egy gépre, amelynél a központi
tűzfal zárja az SMTP és IMAP portokat. Sőt, az ssh is nonprivileged
porton érhető el; azt is szűrik.

A Thunderbird helpje nem ad ebben segítséget; a movemail számára az első
levelezési címem SMTP (stb) nevét kínálja fel, és persze annak
portcímét. Ezeket valahol át kellene írnom. De hol?

Sajnos, az olvasni kívánt gépen nincs monitor. Ha néha-néha bejutok oda,
üggyel-bajjal csak a helyszínen tudom olvasni.

Ha ssh-val belépek, csak szöveges üzemmódban a mail programmal tudom
elolvasni a rendszerüzeneteimet. Pedig biztosan van rá megoldás olyanok
számára, akiknek a gépe szerverfarmon működik.

Meg lehet csinálni? Üdv, János
linux-kezdo lista - linux-***@mlf.linux.rulez.org
http://mlf.linux.rulez.org/mailman/listin
Móczik Gábor
2016-12-14 22:30:37 UTC
Post by Zana János
[...]
Ha az IMAP-ot is nonprivileged portra teszed, az nem jó?

dz Zana János
2016-12-15 10:16:53 UTC
Post by Móczik Gábor
Post by Zana János
[...]
Nálam exim4 van. Lehet hozzárendelni portcímet? Üdv, János

linux-kezdo lista - linux-***@mlf.linux.rulez.org
http://mlf.linux.rule
Volarics István
2016-12-15 10:35:17 UTC
Post by Móczik Gábor
Ha az IMAP-ot is nonprivileged portra teszed, az nem jó?
Nálam exim4 van. Lehet hozzárendelni portcímet? Üdv, János
Debian/ubuntu alatt az /etc/exim4/conf.d/main/00_local-macros file-ba
daemon_smtp_ports= 25 : 1111 sor. (1111 pl. egy másik port az eredeti
mellet )
:Voli

linux-kezdo lista - linux-***@mlf.linux.rulez.org
http:
dz Zana János
2016-12-15 11:32:22 UTC
Post by Volarics István
Post by Móczik Gábor
[...]
Ezt kipróbálom.
Ezek után hogy állítsam be az otthoni Thunderbirdöt? Csak kötött
portcímeket fogad el (listáról)

Zoltán Gerendás
2016-12-15 11:59:15 UTC
Post by Volarics István
Post by Móczik Gábor
[...]
exim az nem IMAP szerver!
25 port az az SMTP portja - az az a levél fogadásé.
Kell egy imap szerver és annak a 110 -es 143/220/993 -as portja kell.
linux-kezdo lista - linux-***@mlf.linux.rulez.org
htt
Zana János
2016-12-17 13:38:52 UTC
Post by Zoltán Gerendás
exim az nem IMAP szerver!
25 port az az SMTP portja - az az a levél fogadásé.
Kell egy imap szerver és annak a 110 -es 143/220/993 -as portja kell.
Már látom, hogy nem úszom meg CERT nélkül. Valaha negyven felahasználóm
volt; most már casak három van.
Melyik imap szervert javaslod?

Néztem webmail változatokat (ilyet még sose telepítettem). Nem baj, ha
egyszerű. Gondolom, meg lehet csinálni, hogy olyan könyvtárat nyitok
neki, amelynek nem közismert a neve. Tehát például
http://www.szerver.hu/webmail
helyett
http://www.szerver.hu/ittbelep
változatot használnék. Ezekhez nem kell CERT? Üdv, János
Zoltán Gerendás
2016-12-17 20:57:18 UTC
Post by Zana János
Melyik imap szervert javaslod?
Néztem webmail változatokat (ilyet még sose telepítettem). Nem baj, ha
Én a courier-imap -ot használom.

Webmail-nek squirrelmail -t.

Ha https-t és/vagy imaps -t akarsz akkor kell tanusítványa.

--
Üdvözlettel:
Gerendás Zoltán
Móczik Gábor
2017-01-05 08:44:53 UTC
Post by Zana János
Post by Zoltán Gerendás
[...]
Van itt némi káosz a témában, én úgy érzem.

Ahhoz, hogy legyen egy mail szervered ami levelet tud fogadni vagy
küldeni, kell egy SMTP szerver, pl. Exim. Az SMTP szerver levél
_továbbítással_ foglalkozik, hogy azt hogyan olvasod el, az nem tartozik
hozzá.

Az SMTP szerver az általa fogadott (helyi kézbesítésű) levelet átadja
egy külső folyamatnak, a hatásköre itt végetér.
A levelet többféleképpen tudod tárolni, de ahhoz, hogy távolról is el
tudd érni, ahhoz POP3 vagy IMAP szerver kell (IMAP javasolt). Én Dovecot
IMAP szervert használok. Régebben Cyrus-t használtam, bár gond soha nem
volt vele, ezt nem ajánlom (kevés a dokumentáció, kicsi a közösség).

Az SMTP és az IMAP szerver között az egyetlen kapcsolat, amikor az SMTP
szerver átadja a levelet az IMAP szerver kézbesítő parancsának, hogy
tegye el a mappába/adatbázisba/akárhová.

A webmail csak egy applikáció, ugyanezekhez az SMTP és IMAP szerverekhez
fog csatlakozni, futhat ugyanazon a szerveren, vagy másikon is akár. A
lényeg, hogy az SMTP és IMAP szolgáltatást lődd be előbb, azok
működjenek, utána kezdj webmailt
telepíteni. Ha Thunderbird-ből vagy más kliensből akarsz levelezni,
akkor nincs szükséged webmailre. Gondolom az nyilvánvaló, hogy a webmail
működéséhez HTTP szerver is kell a gépre.

Tehát ez 3 különféle szolgáltatás. Mind konfigurálható egyedi portra,
és a Thunderbirdben lementhető a postafiók egyedi porttal,
kifogástalanul megoldható a feladat.

CERT:
Ha TLS titkosítást akarsz használni, akkor kell, egyébként nem kell.
Self-signed certet is használhatsz, ha nem életbevágó a hitelesség, a
Thunderbird szólni fog, de majd leokézod a biztonsági kivételt és
működik. Ugyanaz a CERT jó az IMAP és az SMTP szerverhez is, ha
ugyanazon a domainnéven érhető el (vagy wildcard certet veszel, ami
egyébként jóval drágább, csak erre felesleges).
RapidSSL megfizethető, ha olcsó kell.

Van működő Exim/Dovecot konfigurációm, ha segítség kell, de én nem
használom a Debian gyári konfig fájljait meg makróit, saját konfigom van.

Üdv:
Gábor
linux-kezdo lista - linux-***@mlf.linux.rulez.org
http://mlf.linux.rulez.or
Attila Rajmund Nohl
2017-01-05 10:00:05 UTC
[...]
A Let's Encrypt ingyenes tudtommal: https://letsencrypt.org/getting-started/
linux-kezdo lista - linux-***@mlf.linux.rulez.org
http://mlf.li
Zana János
2017-01-05 12:03:19 UTC
Post by Móczik Gábor
[...]
Sajnos, a levélküldést itt nem veszik jónéven, és magam sem akarom
használni. Kizárólag annyit szertnék, hogy otthonról elolvashassam a
saját (rendszer)üzeneteimet. Ehhez egy IMAP elég.
Post by Móczik Gábor
Van működő Exim/Dovecot konfigurációm, ha segítség kell, de én nem
használom a Debian gyári konfig fájljait meg makróit, saját konfigom van.
Szívesen venném. Kösz eddig is. Üdv, János
Lajber Zoltan
2017-01-05 17:18:22 UTC
Post by Zana János
Post by Móczik Gábor
használom a Debian gyári konfig fájljait meg makróit, saját konfigom van.
Szívesen venném. Kösz eddig is. Üdv, János
A leg egyszerubb akkor egy local deliveri es hozza alpine.

Udv,
-=Lajbi=-----------------------------------------------------------------
LAJBER Zoltan
engineer: a mechanism for converting caffeine into designs.

linux-kezdo lista - linux-***@mlf.linux.rulez.org
http://mlf
Móczik Gábor
2017-01-06 08:14:47 UTC
Post by Zana János
Post by Móczik Gábor
[...]
MTA attól még kell, mert a rendszerüzenetek is levéltovábbításnak
számítanak, de a kívülről a portot nem kell engedélyezni, meg smtp
transport sem kell, csak a local delivery.
Post by Zana János
Post by Móczik Gábor
Van működő Exim/Dovecot konfigurációm, ha segítség kell, de én nem
használom a Debian gyári konfig fájljait meg makróit, saját konfigom van.
Szívesen venném. Kösz eddig is. Üdv, János
Oké, magánban átküldöm, de erősen gyomlálni kell belőle.

Üdv:
Gábor