[lk] Background process
Zana János
2016-04-08 16:45:03 UTC
Most vettem észre egy furcsaságot. Elvittem az egeret a képernyőről, még
nem tudom, hová, és az alkalmazás eltűnt a semmibe. Eddig az iceweasel
csinált ilyet. Ma az ESET NOD32. Azt azonban észrevettem, hogy megy
valami a háttérben, mert a load folyamatosan 1,8 körül mozgott.

Rákattintottam a víruskeresőre, és ekkor jöttem rá (félig) a jelenségre.
Ott díszelgett ugyanis egy új sor: "vegyük-e ki az alkalmazást a
háttérből?" (úgy emlékszem, angolul).
Elfogadtam. Ekkor derült ki, hogy már egy órája folyamatosan megy a
víruskereső, csak én nem tudtam róla. Kérdésem: hogy lehet megtudni,
hogy fut-e valami a háttérben, és hogyan lehet onnan kihozni? A top
kimenetéből nem tudtam megállapítani.
(Debian Jessie, kdm grafikus alkalmazás mögött). A víruskeresőnél már
rájöttem. És az iceweasel? Open Office? Vagy egyéb? És mitől kerül egy
alkalmazás a háttérbe, mert ezt még mindig nem tudom. Néhány perce
megismételtem az egérmozgatást; elvittem a képernyő összes sarkába; és
nem ismétlődött meg a jelenség. Nem tudom reprodukálni. Üdv, János
linux-kezdo lista - linux-***@mlf.linux.rulez.org
http://mlf.li
Lajber Zoltan
2016-04-09 13:48:47 UTC
Post by Zana János
víruskereső, csak én nem tudtam róla. Kérdésem: hogy lehet megtudni,
hogy fut-e valami a háttérben, és hogyan lehet onnan kihozni? A top
kimenetéből nem tudtam megállapítani.
terminalban a top parancs, ebben tudsz rendezni tobb szempont szerint
(pl cpu, ram fogyasztas). Laptop eseten erdekes lehet a powertop is.

Udv,
LAJBER Zoltan
engineer: a mechanism for converting caffeine into designs.

linux-kezdo lista - linux-***@mlf.linux.rulez.org
http://mlf.linux.rulez.org/mailman/lis