[lk] Uj alaplap
Lajber Zoltan
2016-02-24 07:00:52 UTC
Szia,
Sajnos, a gépem tönkrement, alaplapot kell cserélnem.
GIGABYTE H97M-HD3
A régi linuxom (wheezy) valószínűleg nem fog elindulni. Pedig jó lenne, mert
akkor elég egy apt-get dist upgrade. Ellenkező esetben - ha jól tudom - csak
üres rendszerre tudok telepíteni; -> mentés -> teljes radír. Van ennél
kellemesebb megoldás? Üdv, János
Miert ne indulna el? Ha gyari kernel volt, es nincs speci hardware, akkor
valoszinuleg minden mukodni fog, legalabbis karakteres konzol modban.

Tipikus jelenseg viszont, hogy pl az eth0 eltunik, es eth1 lesz az uj
ethernet. En ki szoktam torolni a
/etc/udev/rules.d/70-persistent-net.rules fajt, emiatt emlekszik a regi
kartya mac-jere.

Udv,
-=Lajbi=-----------------------------------------------------------------
LAJBER Zoltan
engineer: a mechanism for converting caffeine into designs.

Kiss Gabor
2016-02-24 08:55:30 UTC
Sajnos, a gépem tönkrement, alaplapot kell cserélnem.
GIGABYTE H97M-HD3
Pont ilyet vettem is.
A régi linuxom (wheezy) valószínűleg nem fog elindulni. Pedig jó lenne,
Nekem simán megy rajta.
mert akkor elég egy apt-get dist upgrade. Ellenkező esetben - ha jól
tudom - csak üres rendszerre tudok telepíteni; -> mentés -> teljes
radír. Van ennél kellemesebb megoldás? Üdv, János
Viszont.
Az új alaplappal nem megy az időzített bekapcsolás.
Ám ha engedélyezem, többé nem lehet leállítani a gépet.
2 másodperc után mindig újraindul.

Már levelezésben vagyok a Gigabyte-tal.
Megnéznéd, hogy a te gépeden mi a helyzet?

kissg

linux-kezdo lista - linux-***@mlf.linux.rulez.org
http://mlf.lin
dr. Zana János
2016-02-24 09:30:52 UTC
GIGABYTE H97M-HD3
Ám ha engedélyezem, többé nem lehet leállítani a gépet. 2 másodperc
után mindig újraindul. Már levelezésben vagyok a Gigabyte-tal.
Megnéznéd, hogy a te gépeden mi a helyzet?
Tegnapra ígérték... Kezdek nagyon kíváncsi lenni. Üdv, János
--
ZJ Laptop

Kiss Gabor
2016-04-04 14:10:15 UTC
Post by dr. Zana János
GIGABYTE H97M-HD3
[...]
Na, mi a tapasztalatod?

Én közben végigjátszottam két BIOS frissítést, és próbáltam
megértetni az ügyfélszolgálaton a kínai óvodás kislányokkal,
hogy mi a helyzet.
De egyre csak azt hajtogatták, hogy frissítsem a vindózt,
ők csak ahhoz gyártanak hardvert.

Ehelyett tegnapra elkészültem egy kis mikrokontrolleres fejlesztéssel.
Egy filléres DigiSpark[1][2] az alapja. USB-n át meg lehet mondani neki,
hogy hány másodperc múlva szimuláljon gombnyomást. (Ha épp _nincs_
bekapcsolva a gép!) És ügyesen villogtatja a power LED_et, jelezvén az
üzemállapotot.
Ma reggel már ettől indult el a masinám! :-)

Hamarosan publikálom is.

[1] http://digistump.com/products/1
[2] http://www.hestore.hu/prod_10036419.html

kissg

Zana János
2016-02-25 17:41:32 UTC
GIGABYTE H97M-HD3
[...]
Ma frissítettem a whezzyről jessiere. Hat óra volt. Igen ám, de nincs X.
Ilyet már rég nem csimnált a linux. Mihez kapjak?
(a video kártya adatait később küldöm). Üdvözlettel János

linux-kezdo lista - linux-***@mlf.linux.rulez.org
http://mlf.linux.rulez.org/mailma
Attila Rajmund Nohl
2016-02-26 06:32:05 UTC
Post by Zana János
GIGABYTE H97M-HD3
[...]
Nem hiszem, hogy vigasztal, de velem is ez történt. Én azóta nem
bootoltam Linuxot, lehet, hogy inkább VirtualBoxból fogok Linuxot
futtatni, ha valamire nagyon kellene.
linux-kezdo lista - linux-***@mlf.linux.rulez.org
http://mlf
Lajber Zoltan
2016-02-26 07:07:57 UTC
Post by Zana János
GIGABYTE H97M-HD3
[...]
Remelem nem ugrottal ket verziot, az almoskonyv szerint az nem jo.
probald meg rootkent inditani, es nezd meg, mit ir ki.
eloszor csak alap X-et, majd startx-et.

Ha nagyon sokmindent ir, akkor az stderr-t iranyitsd az stdout-ra:
startx &2>&1 | less

http://mlf.linux.rulez.or
Zana János
2016-02-26 17:45:39 UTC
GIGABYTE H97M-HD3
[ Intel(R) HD Graphics 4400 ]
Videokártya tulajdonságai: Eszköz leírása Intel(R) HD Graphics 4400
Adapter leírás Intel(R) HD Graphics 4400
BIOS leírás Intel Video BIOS Lapka típusa Intel(R) HD Graphics Family
DAC típusa Belső Telepített illesztőprogramok igdumdim64
(10.18.14.4264), igd10iumd64 (10.18.14.4264), igd10iumd64
(10.18.14.4264), igdumdim32 (10.18.14.4264), igd10iumd32
(10.18.14.4264), igd10iumd32 (10.18.14.4264) Memória mérete 1024 MB
Remelem nem ugrottal ket verziot, az almoskonyv szerint az nem jo.
Nem. Wheezyről jessie-re. Most néhány napig nem kísérletezem (unokázás,
és más egyéb). Jelenleg azon vagyok, hogy ami működik, az legyen stabil.
Üdv, János

linux-kezdo lista - linux-***@mlf.linux.rulez.org
http://mlf.linux.rulez.org/m
Zana János
2016-02-27 15:41:50 UTC
GIGABYTE H97M-HD3
Most már tudom, mit keresek: Intel HD Graphics 4400
intel Core i3 4160
Gigabyte H97M-D3H
(eddig nem találtam Jessie-hez)
Ezzel szemben a Partition Manager lemez elindul grafikus módban. Ki
lehet-e olvasni belőle, hogy "ő" milyen drájvert használ? Főt, a jessie
telepítő lemez is elindul grafikus módban. Mit lessek ki belőle?
-----------------------------
De van egy másik kérdésem is: hogyan kell áttérni 64 bites változatra?
Vagy nem tanácsos? Nem szükséges?

Üdv, János
linux-kezdo lista - linux-***@mlf.linux.rulez.org
http:
Kiss Gabor
2016-02-29 10:08:53 UTC
Post by Zana János
[...]
Gondolom a legegyszerűbb "fbdev"-et. Tehát nincs az adott vashoz
optimalizálva. Gyorsítva.
Kiss Gabor
2016-02-26 08:05:55 UTC
Post by Zana János
Ma frissítettem a whezzyről jessiere. Hat óra volt. Igen ám, de nincs X.
Ilyet már rég nem csimnált a linux. Mihez kapjak?
Ha letörlöd (átnevezed!!!) a /etc/X11/xorg.conf file-t, jó eséllyel
automatikusan kitalál mindent.
Illetve ha az alaplapi mellett van még egy kártya, akkor nem biztos,
hogy tudok segíteni. Nincs tapasztalatom dual head rendszerekkel.
Post by Zana János
(a video kártya adatait később küldöm).
Amint az "lspci" outputját és
a "dpkg -l 'xserver-xorg-video-*'" parancs kimenetét is? :-)

kissg
Zana János
2016-02-27 13:23:58 UTC
Post by Kiss Gabor
[...]
Elindult, kijelzett egy halálfejet, és kiírta, hogy something goes
wrong. Utána egyszínű lett a képernyő.
ALT-CTRL-DEL-lel nem lehetett kilépni; csak a RESET gombbal.
Post by Kiss Gabor
Amint az "lspci" outputját és a "dpkg -l 'xserver-xorg-video-*'"
parancs kimenetét is? :-)
00:02.0 VGA compatible controller: Intel Corporation 4th Generation Core
Processor Family Integrated Graphics Controller (rev 0$ Subsystem:
Gigabyte Technology Co., Ltd Device d000
Flags: bus master, fast devsel, latency 0, IRQ 44
Memory at f7800000 (64-bit, non-prefetchable) [size=4M]
Memory at e0000000 (64-bit, prefetchable) [size=256M]
I/O ports at f000 [size=64]
Expansion ROM at <unassigned> [disabled]
Capabilities: [90] MSI: Enable+ Count=1/1 Maskable- 64bit-
Capabilities: [d0] Power Management version 2
Capabilities: [a4] PCI Advanced Features
Kernel driver in use: i915
Azt még hozzáteszem, hogy két lépés annyiban töürtént, hogy 32 bites
alaplapról 64 bitesre álltam át; párosítva a verzióváltással
(whezzey->jessie). A CPU-Z sem ír ki többet a grafikus kártyáról. Üdv,
János
linux-kezdo lista - linux-***@mlf.linux.rulez.org
http://mlf.linux.r
Zana János
2016-02-27 16:05:08 UTC
Post by Kiss Gabor
[...]
Óriási! Azt hiszem, ez az, ami bejött. Van X, és már linuxból írok.
Sokszoros Üdv!
linux-kezdo lista - linux-***@mlf.linux.rulez.org
http://mlf
Zana János
2016-04-04 19:02:57 UTC
Post by Kiss Gabor
[...]
Ilyet még nem csináltam. Hogy kell beállítani (GIGABYTE H97M-HD3)?
Kísérletező kedvemben vagyok.

Ezen az alaplapon csak annyit figyeltem meg (nem nyúltam a bios-hoz),
hogy irtó soká tart, amíg a jessie leáll. Néha meg kell nyomnom az
ALT-CTRL-DEL gombokat, és ettől elindul a leállítás.
Mostanában két különböző alaplapra is frissítettem a linuxot,
mindkettőről írtam a listára. Mindkettőnél lassú a jessie felállása és a
leállása is. Üdv, János
linux-kezdo lista - linux-***@mlf.linux.rulez.org
http://mlf.linux.rulez.org/mailman/
Kiss Gabor
2016-04-05 07:42:05 UTC
Post by Zana János
Post by Kiss Gabor
Az új alaplappal nem megy az időzített bekapcsolás.
Ilyet még nem csináltam. Hogy kell beállítani (GIGABYTE H97M-HD3)?
Kísérletező kedvemben vagyok.
BIOS Setup, Power fül.

http://mlf.linux.rulez.org/mailman/listinf
Zana János
2016-04-12 19:26:56 UTC
Post by Kiss Gabor
Az új alaplappal nem megy az időzített bekapcsolás.
BIOS Setup, Power fül. kissg
Ne haragudj, nem próbáltam még ki. De ma fogtam egy jelenséget, amely a
tiédhez hasonló:
Amikor a gép átmegy "alvó" módba, és nagy sokára megpróbálom
felébreszteni, villog valami (a DVD olvasó), és nem csinál semmit. A
főkapcsoló megnyomására nem bekapcsol, hanem KIKAPCSOL.
Ma az ismételt bekapcsolás után a BIOS kiírt egy hibaüzenetet (nem
tudtam elolvasni, mert rövid ideig volt látható). Szerintem az a baja,
hogy az ideiglenes tárhely, amely rögzíti a visszakapcsolás adatait,
hibásan működik.
Üdv, János
Zana János
2016-04-13 08:04:19 UTC
Post by Zana János
Ilyet még nem csináltam. Hogy kell beállítani (GIGABYTE H97M-HD3)?
BIOS Setup, Power fül.
Ma beállítottam 9 óra 55 percre. Mobil telefonon néztem az órát. 3
másodperc késéssel bekapcsolt.

Ez most nem dual-boot-os gép. Ha linuxot akarok indítani, BIOS-ból
választok winchestert. Mivel UUID szerint kezelem a boot-root
beállításokat, a linux mindig /dev/sdb formában látja önmagát; és oda
is írja a kernelfrissítéseket.
Milyen próbát javasolsz még? Üdv, János
linux-kezdo lista - linux-***@mlf.linux.rulez.org
http://mlf.linux.
Kiss Gabor
2016-04-13 14:33:56 UTC
Post by Zana János
Ma beállítottam 9 óra 55 percre. Mobil telefonon néztem az órát. 3
másodperc késéssel bekapcsolt.
Oké. Akkor nem panaszkodhatom nagyon a Gigabyte-nál a BIOS-ra.
Kösz!

kissg