[lk] Debian alatt böngészés-kérdés
Kovács Géza
2018-01-09 09:05:15 UTC
Sziasztok!

Ha feltelepítem a Debian stabil kiadásból készült mate (vagy LXDE,
esetleg XFCE) változatot, akkor minden szükséges csomag fent lesz
ahhoz, hogy jól lhessen böngészni, a honlapok jól jelenjenek meg?
Tervezem hogy a Google Chrome-t is feltelepítem (tudom, miként kell és
hogy a Debian tároló nem tartalmazza a csomagot).
Ezt a megjelenéssel kapcsolatos dolgot azért kérdezem, mert feltűnt
nekem, hogy ha Ubuntu-t telepítek, az tele van mindenféle
font-csomagokkal, nagyon sok van installálva.
Nem tudom: ezeket a szövegszerkesztő miatt tartalmazza -e, vagy hogy a
webes megjelenés hibamentes legyen...
Tudom, hogy font-okra is vonatkoznak licenc-megszorítások és hogy a
Debian és Ubuntu emiatt is nagyban eltér.

Innen fogom letölteni a telepítő DVD-t (torrenttel, csak most az ISO-t
belinkelem, hogy egyértelmű legyen, milyen telepítőt szeretnék
használni):
https://cdimage.debian.org/debian-cd/current-live/amd64/iso-hybrid/debian-live-9.3.0-amd64-mate.iso

Mi a véleményetek?

Üdvözlettel Géza
linux-kezdo lista - linux-***@mlf.linux.rulez.org
http://mlf.linux.rulez.org/mail
Attila Rajmund Nohl
2018-01-09 11:46:58 UTC
Post by Kovács Géza
[...]
Én xfce-t telepítettem, eddig nem tűnt fel, hogy bármilyen font
hiányozna. Hirtelenjében ilyen font-okat tartalmazó csomagokat látok
felinstallálva:
ii fonts-dejavu 2.37-1
all metapackage to pull in fonts-dejavu-core and
fonts-dejavu-extra
ii fonts-dejavu-core 2.37-1
all Vera font family derivate with additional
characters
ii fonts-dejavu-extra 2.37-1
all Vera font family derivate with additional
characters (extra variants)
ii fonts-droid-fallback 1:6.0.1r16-1.1
all handheld device font with extensive style and
language support (fallback)
ii fonts-font-awesome 4.7.0~dfsg-1
all iconic font designed for use with Twitter
Bootstrap
ii fonts-lato 2.0-1
all sans-serif typeface family font
ii fonts-liberation 1:1.07.4-2
all Fonts with the same metrics as Times, Arial and
Courier
ii fonts-lmodern 2.004.5-3
all OpenType fonts based on Computer Modern
ii fonts-noto-mono 20161116-1
all "No Tofu" monospaced font family with large
Unicode coverage
ii fonts-opensymbol 2:102.7+LibO5.2.7-1
all OpenSymbol TrueType font
ii fonts-sil-gentium 20081126:1.03-1
all extended Unicode Latin font ("a typeface for the
nations")
ii fonts-sil-gentium-basic 1.1-7
all smart Unicode font families (Basic and Book Basic)
based on Gentium
ii fonts-texgyre 20160520-1
all OpenType fonts based on URW Fonts
ii gsfonts 1:8.11+urwcyr1.0.7~pre44-4.3
all Fonts for the Ghostscript interpreter(s)
ii gsfonts-x11 0.24
all Make Ghostscript fonts available to X11
ii kbd 2.0.3-2+b1
amd64 Linux console font and keytable utilities
ii lmodern 2.004.5-3
all scalable PostScript and OpenType fonts based on
Computer Modern
ii tex-gyre 20160520-1
all scalable PostScript and OpenType fonts based on
URW Fonts
ii texlive-fonts-recommended 2016.20170123-5
all TeX Live: Recommended fonts
ii xfonts-100dpi 1:1.0.4+nmu1
all 100 dpi fonts for X
ii xfonts-75dpi 1:1.0.4+nmu1