[lk] Cinnamon
Zana János
2014-07-03 15:18:30 UTC
Letöltöttem és megírtam a Mint Cinnamon debian lemezt.
Úgy látom, live-on használatra és telepítésre is alkalmas.

Hogyan lehet root jogokat szerezni a live-on változatban?
(Mert az /sbin könyvtárból nem lehet futtatni semmit.)
Abban bíztam, hogy rescue feladatokra is tudom majd használni.

Vegyem úgy, hogy ez csak felhasználói célra készült? Üdv, János
Attila Rajmund Nohl
2014-07-03 15:20:44 UTC
Post by Zana János
[...]
A sudo bash parancs nem működik?
Zana János
2014-07-03 18:57:57 UTC
Post by Attila Rajmund Nohl
A sudo bash parancs nem működik?
Csak a su parancsot próbáltam. Természetesen kéri a rendszergazdai
jelszót. Talány, hogy mi. Üdv, János
Kovács Attila
2014-07-03 19:54:12 UTC
Post by Zana János
Post by Attila Rajmund Nohl
A sudo bash parancs nem működik?
Csak a su parancsot próbáltam. Természetesen kéri a rendszergazdai
jelszót. Talány, hogy mi. Üdv, János
sudo passwd
adsz neki aztán lesz :D
--
k-atti-
Kosa Attila
2014-07-04 06:09:14 UTC
Post by Kovács Attila
Post by Zana János
Post by Attila Rajmund Nohl
A sudo bash parancs nem működik?
Csak a su parancsot próbáltam. Természetesen kéri a
rendszergazdai jelszót. Talány, hogy mi.
sudo passwd
adsz neki aztán lesz :D
Csak teljesen folosleges, mert a sudo -s nem fog jelszot kerni,
es ugy is root lesz.
--
Udvozlettel
Zsiga
Kovács Attila
2014-07-07 16:53:00 UTC
Post by Kosa Attila
Csak teljesen folosleges, mert a sudo -s nem fog jelszot kerni,
es ugy is root lesz.
Ez tény, de az volt a gondja hogy nem tudja a root pwd-t :D....
--
k-atti-
Kosa Attila
dr Zana János
2014-07-08 07:45:45 UTC
Post by Kovács Attila
Post by Kosa Attila
Csak teljesen folosleges, mert a sudo -s nem fog jelszot kerni,
es ugy is root lesz.
Ez tény, de az volt a gondja hogy nem tudja a root pwd-t :D....
Volt már ilyen gondom más live-CD-vel is. Ebben az esetben megoldódott.
Tehát: su
jelszót kért, amit nem tudtam.

Ezzel szemben: sudo passwd
lehetővé tette a jelszó megváltoztatását, és az működött. sőt, azt is
kipróbáltam, hogy: cd és átlépett a root könyvtárába (pwd).

Most nincs előttem a rendszer, de feltételezésem szerint úgy működik,
hogy a belépési júzer neve szerepel a sudoers listában; ezt égették
lemezre. Lehet, hogy a Knoppix is így működik?
Az /etc/passwd fájl indításkor átkerül a memóriába, és ott már lehet
változtatni rajta Üdv, János

Kosa Attila
2014-07-08 08:24:19 UTC
Post by dr Zana János
Post by Kovács Attila
Post by Kosa Attila
[...]
Probald megerteni, hogy nem csak a su paranccsal lehet root-ta
valni, hanem a sudo segitsegevel is, es ehhez nem szukseges
jelszot adni a root-nak, nem is kell tudni a root jelszavat.
--
Udvozlettel
Zsiga
dr Zana János
2014-07-04 18:51:56 UTC
Post by Kovács Attila
sudo passwd
adsz neki aztán lesz :D
Működik. Kösz. János
Norbert Vastagh
2014-07-09 09:27:14 UTC
Post by Zana János
Hogyan lehet root jogokat szerezni a live-on változatban?
Szerintem az ilyen Mint / Ubuntu szerű rendszereken sudo su kell
hozzá, és a felhasználó jelszavad.

Van / volt többször ilyenem, én így szoktam hagyni...

Üdv: Vasti