[lk] USB Knoppix
Zana János
2015-05-25 09:42:53 UTC
A gépemen nem lehet USB eszközről boot-olni. Készítettem
(kíváncsiságból) egy Knoppix boot CD-t és egy Knoppix filerendszert
telepítettem egy pendrájvra. (Talán egy éve.) Lokálisan prímán működik.

Ma a kezembe került, és ki akartam próbálni. Legnagyobb meglepetésemre
nincs eth0 interface, ami azt jelenti, hogy be kellene töltenem a
hálókártyához szükséges modult. De melyiket, és hogy varázsoljam be?

02:00.0 Ethernet controller: Realtek Semiconductor Co., Ltd.
RTL8111/8168B PCI Express Gigabit Ethernet controller (rev 02)

A Debianban (mint látjátok) megvan, de működni fog-e a Knoppix alatt
(amely, ugye, Debian alapú), és hová?

Üdv, János

Volarics István
2015-05-25 12:07:30 UTC
Nálam rev01 és rev06 van én letöltöttem a
http://www.realtek.com/downloads/downloadsView.aspx?Langid=1&PNid=13&PFid=5&Level=5&Conn=4&DownTypeID=3&GetDown=false#2
oldalról és lett egy r8168 nevű modul, a kernelben lévő modult nem
ismerem mert ez azt eltávolítja.

:Voli
Zana János
2015-06-03 12:34:32 UTC
Post by Zana János
02:00.0 Ethernet controller: Realtek Semiconductor Co., Ltd.
RTL8111/8168B PCI Express Gigabit Ethernet controller (rev 02)
find: `/lib/modules/3.4.9/kernel/drivers/net': No such file or directory
Check old driver and unload it.
Build the module and install
find: `/lib/modules/3.4.9/kernel/drivers/net': No such file or directory
make: *** /lib/modules/3.4.9/build: No such file or directory. Stop.
make[1]: *** [clean] Error 2
make: *** [clean] Error 2
Üdv, János
linux-kezdo lista - linux-***@mlf.linux.rulez.org
ht
Zana János
2016-07-15 19:28:52 UTC
Post by Zana János
Ma a kezembe került, és ki akartam próbálni. Legnagyobb meglepetésemre
nincs eth0 interface, ami azt jelenti, hogy be kellene töltenem a
hálókártyához szükséges modult. De melyiket, és hogy varázsoljam be?
A probléma megoldódott, de a kérdésem nem. Az történ. u.i., hogy
tönkrement az alaplapom; az újban természetesen más hálózati kártya van,
így hát működik a Knoppix.

A kérdésem megválaszolatlan része az, hogy nincs a Knoppix-ban compiler,
így a hálózati kártya (vagy egyéb más) forráskódját nem lehet
lefordítani. Hogy értelmes legyen a kérdésem: hogyan tudom megállapítani
egy disztribúcióról, hogy milyen compilerhez illeszkedik.
Ha ugyanis ez megvan, azt már rá tudom másolni az USB-re.
Ha ugyan tud kezelni rpm-et, vagy deb csomagot... (ezt még nem néztem
meg). Üdv, János
linux-kezdo lista - linux-***@mlf.linux.rulez.org
http://mlf.linux.rulez.or