[lk] Linux alatt WmWare vagy Virtualbox a jobb?
Kovács Géza
2018-02-01 19:07:17 UTC
Sziasztok!

Melyik esetén fut gyorsabban és jobban egy adott operációs rendszer?
Debian vagy Ubuntu alá milyen bonyolult feltelepíteni ezeket a
programokat? Debian Jessie-ben találtam meg valamiért csak a WmWare-t,
a legújabb Debian-ban már nem.
WmWare esetén mikor kell a server-t telepíteni? (én csak helyi gépen
szeretnék különféle operációs rendszereket kipróbálni).

linux-kezdo lista - linux-***@mlf.linux.rulez.org
http:
Nemes Szabolcs
2018-02-02 08:56:36 UTC
Post by Kovács Géza
Melyik esetén fut gyorsabban és jobban egy adott operációs rendszer?
Nem hinném, hogy számottevő különbség van közöttük, hacsak nem egy kimondottan nagy terhelésű vm-et akarsz futtatni. Azt meg úgyse így kell :)

Itt egy összehasonlítás:
https://malwaretips.com/threads/best-free-vm-oracle-virtualbox-or-vmware-workstation-player.56946/#post-578044
Post by Kovács Géza
Debian vagy Ubuntu alá milyen bonyolult feltelepíteni ezeket a
programokat?
Kb. semennyire.
Letöltöd v. kijelölöd a csomagkezelőben, elindítod, megadsz néhány konfigurációs dolgot és kész.

A Vmware-nek jó tudásbázisa van, bár lehetne jobban kereshető, a doksik is alaposak, ha megtaláltad őket :))
A VBox-nál innen indulva minden megvan:
https://www.virtualbox.org/wiki/Downloads
A doksi részletes és jól strukturált, mindig aktuális.
Az Ext.pack, ami néhány 'extra' funkciót ad (pl. USB-kezelés), nem GPL-es ugyan, de az is ingyenes.
Jó még benne a headless-mód, ami ugyan van a vmware-ben is, de VBox-nál RDP-n el tudod érni messziről is a vm-et.
Post by Kovács Géza
Debian Jessie-ben találtam meg valamiért csak a WmWare-t,
a legújabb Debian-ban már nem.
Talán mert már régóta nincs ingyenes verzió a desktop-termékekből. Kipróbálni ki lehet, 90 napig.
Post by Kovács Géza
WmWare esetén mikor kell a server-t telepíteni? (én csak helyi gépen
szeretnék különféle operációs rendszereket kipróbálni).
Akkor, ha csak vm-eket akarsz futtatni egy gépen, amiket aztán máshonnan fogsz elérni. Na és persze akkor, ha kell a 'full power'. Ilyenkor azt a gépet term. semmi másra nem tudod használni, nincs rajta másik op. rendszer.
Ebből van ingyenes is - az ESXi, ill. újabb nevén Hypervisor -, ami jó is, stabil is, ld. itt:
https://www.vmware.com/products.html#freeproducts
--
Nemes Szabolcs

linux-kezdo lista - linux-***@mlf.linux.rulez.org
http://ml
Kovács Géza
2018-02-02 17:29:32 UTC
Szia!

Nagyon szépen köszönöm a részletes választ.

Jó hétvégét!

linux-kezdo lista - linux-***@mlf.linux.rulez.org
http://mlf.linux.rulez.org/mail