[lk] idozito-kerdes (wget letoltes)
Kovács Géza
2017-01-07 12:26:05 UTC
Sziasztok!

Ha elindítok egy letöltést wget segítségével és azt szeretném, hogy
indítást követően 3 óra múlva wget lője ki magát automatikusan, mit
kell tennem?
Egy stream-et adnék meg neki, csak a műsor végét nem tudom megvárni...
wget -b --tries=0 ide az url és stream
Miként oldható meg a kilövés?
Fontos lenne hogy véletlenül se vesszen el a már letöltött stream
valamiféle esetleges hibás fájlművelet vagy nem tudom mi miatt.....

Üdv: G
linux-kezdo lista - linux-***@mlf.linux.rulez.org
http://mlf.linux.rulez.org/mailman/l
Almádi Péter
2017-01-07 12:29:27 UTC
Szia!

Bár nem válasz a konkrét kérdésre, azonban hátha hasznos, esetleg más
irány, ami szintén megoldás lehet. Ilyenekhez én inkább a streamripper
nevű programot javasolnám. Ez kifejezetten streamek rögzítésére
szolgál, és van olyan kapcsolója is, ami azt szabályozza, hogy mennyi
ideig vegyen, utána leáll. Meg még rengeteg más hasznos funkciója van,
ami streamek rögzítéséhez hasznos.

Üdv:
Alper
Kovács Géza
2017-01-07 12:43:01 UTC
Szia!

Nagyon köszönöm a választ, olyan beágyazott rendszert érek el, amire
nem igazán tudok programokat installálni, a wget is a busybox
segítségével érhető el, ezért wget-tel szeretném megoldani.
Természetesen e program is nagyon hasznos lehet számomra máskor szóval
nagyon köszönöm.

http://mlf.linux.rulez.org/
Lajber Zoltan
2017-01-07 15:03:39 UTC
Post by Kovács Géza
Sziasztok!
Ha elindítok egy letöltést wget segítségével és azt szeretném, hogy
indítást követően 3 óra múlva wget lője ki magát automatikusan, mit
kell tennem?
man timeout.
Post by Kovács Géza
[...]
LAJBER Zoltan
engineer: a mechanism for converting caffeine into designs.

linux-kezdo lista - linux-***@mlf.linux.rulez.org
http://mlf.linux.rulez.org
Kovács Géza
2017-01-07 18:30:17 UTC
Szia!

Timeout parancs rajtam nem segít, mert az itt nincs.
Asus router-ről van szó, gyári firmware-vel, a busybox által
szolgáltatott parancsokat tudom használni és timeout nincs közte.
Kizárólag ezért nem cserélném, tudom biztos jobb a nem gyári, de most
inkább nem cserélném le másra.

http://mlf.linux.rulez.org/m
Kiss Gabor
2017-01-09 08:38:37 UTC
Post by Kovács Géza
Timeout parancs rajtam nem segít, mert az itt nincs.
Asus router-ről van szó, gyári firmware-vel, a busybox által
szolgáltatott parancsokat tudom használni
Egy shell scriptet azért még tudsz írni?

kissg

linux-kezdo lista - linux-***@mlf.linux.rulez.org
http://mlf.linux.r
Kovács Géza
2017-01-09 12:04:37 UTC
Szia!

Köszönöm a választ.
Sajnos, nem tudok shell script-et írni. :-(
Tudna valaki segíteni egy példával, hogyan kell?
például:
#!/bin/sh
január 10 17:00: wget -b http://www.valami.hu/akarmi
január 10, 19:30: shell script kilövi magát.
Miként lehetne ezt megírni?

Ahogy látom, crontab sincs routeren.

http://mlf.linu
Volarics István
2017-01-09 13:48:25 UTC
#!/bin/sh
wget -b http://www.valami.hu/akarmi &
sleep 30m

killall wget
Kovács Géza
2017-01-09 17:43:13 UTC
Szia!

Köszönöm a scriptet.

Az, hogy adott időben induljon, nem oldható meg?

Ha elindítom a szkriptet, akkor át kell irányítani valamibe hogy
háttérben fusson: ha kilépek, ne legyen az hogy "there are stopped
jobs" és megáll az egész?
pl.
./scriptnév > /dev/null 2>&1 &

Üdv: G
Volarics István
Kovács Géza
2017-01-10 02:59:23 UTC
Szia!

Nincs screen, azok a parancsok vannak, amelyeket a Busybox-ba fordítottak.
Észrevettem, hogy valamilyen oknál fogva nem tudok háttérben script-et
futtatni se, mert amint kilépek, script leáll...
példa: probascript nevű script tartalma:
#!/bin/sh
sleep 3600

indítás:
./probascript > /dev/null 2>&1 &
routerről ha kilépek, eltűnik a process listából a script azonnal...

Kosa Attila
2017-01-10 05:37:00 UTC
Post by Kovács Géza
./probascript > /dev/null 2>&1 &
routerről ha kilépek, eltűnik a process listából a script azonnal...
Igy inditsd:
nohup ./probascript > /dev/null 2>&1 &
--
Udvozlettel
Zsiga
http://mlf.linu
Kovács Géza
2017-01-10 06:49:53 UTC
Szia!

Nagyon köszönöm a tippet.
Sajnos így is eltűnik a script a process-listabol kilépés után. :-(
Asus router gyári firmware-vel, valamilyen linux fut rajta.
Tudom ez nem erre való csak reménykedtem benne hogy meg lehet vele
oldani a helyzetet, rémlik mintha régebben normálisan ment volna
háttérben is script, lehet a firmware-frissítés után változott meg a
helyzet, pl. állítottak rajta valamit biztonsági okokból vagy nem
tudom...

Üdv: G
HalaszGabor
2017-01-12 20:11:20 UTC
Post by Kovács Géza
Szia!
Nagyon köszönöm a tippet.
Sajnos így is eltűnik a script a process-listabol kilépés után. :-(
Esetleg ((sleep 30 &)&) ?

Kiss Gabor
2017-01-11 09:15:30 UTC
Post by Kovács Géza
[...]
Ha az asztali gépemen indítok egy busyboxot, és abban háttérben egy
programot, az megy rendesen kilépés után is. Ash-val is, sh-val is.
Post by Kovács Géza
nohup ./probascript > /dev/null 2>&1 &
Megj.: a fenti busyboxomban nincs nohup. :-)
Van viszont start-stop-daemon. Talán az segít Gézának.

Kovács Géza
2017-01-11 10:00:38 UTC
Sziasztok!

Ide másolom, hogy nálam milyen parancsokat tesz lehetővé a Busybox
(sajnos a script kilépés után nem fut tovább semmilyen módon).
Feltételezem hogy asztali gépen futna, olyan rendszerekkel soha nem
volt régen problémám (nagyon régen használtam utoljára Linux-ot, de
akkor mindig működött)
Currently defined functions:
[, [[, arp, ash, awk, basename, blkid, cat, chmod, chown, chpasswd,
clear, cmp, cp, crond, cut, date, dd, df, dirname, dmesg, du, e2fsck,
echo, egrep, env, ether-wake, expr, fgrep, find, flock, free,
fsck.ext2, fsck.ext3, fsck.minix, fsync, grep, gunzip, gzip, head,
ifconfig, insmod, ionice, kill, killall, klogd, less, ln, logger,
login, ls, lsmod, lsusb, md5sum, mdev, mkdir, mknod, mkswap, modprobe,
more, mount, mv, netstat, nice, nohup, nslookup, pidof, ping, ping6,
printf, ps, pwd, readlink, renice, rm, rmdir, rmmod, route, sed,
setconsole, sh, sleep, sort, strings, swapoff, swapon, sync, syslogd,
tail, tar, telnetd, test, top, touch, tr, traceroute, traceroute6,
true, udhcpc, umount, uname, unzip, uptime, usleep, vconfig, vi, watch,
wc, wget, which, zcat, zcip

http://mlf.linux.rulez.org
Kiss Gabor
2017-01-11 15:14:21 UTC
Post by Kovács Géza
Ide másolom, hogy nálam milyen parancsokat tesz lehetővé a Busybox
Mindegyik azt, amit fordításkor konfigurálnak neki. :-)
Szóval ez a _te_ Busyboxod parancslistája, nem általában a Busyboxé.

És mi van még a /bin:/usr/bin:/sbin:/usr/sbin directory-kban
(ha nem azonosak)?

kissg
linux-kezdo lista - linux-***@mlf.linux.rulez.org
Kovács Géza
2017-01-11 16:37:16 UTC
Sziasztok!

Ide másolom amit ls parancs kidobott (elnézést túl hosszú a lista).
Bocsánat azért is hogy a busybox-ra mutató szimbolikus linkeket nem
szűrtem ki valahogyan de nem érte hozzá. :-( :-(
Nem tudom azt se miért ilyen soronkénti listát adott :-(
/sbin:
ATE mdev
FREAD mkswap
FWRITE mod_account
add_account mod_folder
add_folder modify_if_exist_new_folder
add_multi_routes modprobe
arp mtd-erase
asus_lp mtd-unlock
asus_sd mtd-write
asus_sg ntp
asus_sr ots
asus_tty pc
asus_usb_interface pc_block
asus_usbbcm radio
asuscfe_2g rc
asuscfe_5g rcheck
auto_macclone read_sms
autodet reboot
blkid restart_wireless
chk_app_state rmmod
console route
create_if_no_var_files rtkswitch
ddns_updated run_app_script
del_account run_pptpd
del_folder run_telnetd
delay_exec send_sms
disk_remove service
e2fsck set_factory_mode
ejusb set_permission
firmware_check setconsole
free_caches sigmon
fsck.ext2 stainfo_2g
fsck.ext3 stainfo_5g
fsck.minix swapoff
get_account_list swapon
get_all_folder syslogd
get_apps_name tcpcheck
get_folder_list test_disk1
get_permission test_disk2
get_phy_speed test_endian
get_phy_status test_if_exist_account
get_var_file_name test_if_exist_share
halt test_of_var_files
hotplug test_share
hotplug2 udevtrigger
hour_monitor udhcpc
how_many_layer usb_notify
ifconfig usbled
init vconfig
initial_all_var_file wanduck
initial_folder_list watchdog
initial_var_file wlcscan
insmod wpsaide
klogd write_3g_ppp_conf
led_ctrl write_smb_conf
lsmod zcip
/bin:
ash dd gunzip ls pidof rtinicapd uname
ated df gzip mkdir ping sed usleep
busybox dmesg hw_nat mknod ping6 sh vi
cat echo ionice more ps sleep watch
chmod egrep iwconfig mount pwd sync wscd
chown fgrep iwpriv mv rm tar zcat
comgt flash kill netstat rmdir touch
cp fsync ln nice rstats true
date grep login nvram rt2860apd umount
/usr/bin:
[ dirname free nohup sort traceroute6
[[ du head nslookup strings unzip
awk env killall printf tail uptime
basename ether-wake less readlink test wc
clear expr logger renice top wget
cmp find lsusb sdparm tr which
cut flock md5sum smbpasswd traceroute
/usr/sbin:
3ginfo.sh chpasswd modem_autoapn.sh
6relayd chpasswd.sh modem_enable.sh
GoogleDNS_Update.sh crond modem_status.sh
app_base_library.sh cru modem_stop.sh
app_base_link.sh dnsmasq netstat-nat
app_base_packages.sh ebtables networkmap
app_cancel.sh ez-ipupdate nmbd
app_check_folder.sh find_modem_node.sh ntpclient
app_check_pool.sh find_modem_type.sh odhcp6c
app_fsck.sh getrealip.sh pppd
app_fsck_all.sh httpd pppoe-relay
app_get_field.sh httpds pptpctrl
app_init_run.sh igmpproxy pptpd
app_install.sh infosvr scsi-start
app_move_to_pool.sh ip scsi-stop
app_remove.sh ip6tables smbd
app_set_enabled.sh ip6tables-restore sysinfo
app_stop.sh ip6tables-save tc
app_switch.sh iptables telnetd
app_update.sh iptables-restore u2ec
app_upgrade.sh iptables-save udpxy