[lk] uj wifi
Zana János
2016-03-03 20:25:21 UTC
A régi winchestert áttettem egy tartalék gépbe; más alaplap, más video.
Ennél fogva nincs X, csak command line parancsokat tudok kiadni. Az
operációs rendszer még a wheezy. A hálózat az eddigi helyett (a másik
szobában) egy USB wifi eszköz. Mellékelem az ezzel kapcsolatos
beállításokat és kimeneteket:

dpkg -i firmware-ralink_0.36+wheezy.1_all.deb

lsusb -v
Bus 001 Device 002: ID 148f:3070 Ralink Technology, Corp. RT2870/RT3070
Wireless Adapter
Device Descriptor:
bLength 18
bDescriptorType 1
bcdUSB 2.00
bDeviceClass 0 (Defined at Interface level)
bDeviceSubClass 0
bDeviceProtocol 0
bMaxPacketSize0 64
idVendor 0x148f Ralink Technology, Corp.
idProduct 0x3070 RT2870/RT3070 Wireless Adapter
bcdDevice 1.01
iManufacturer 1 Ralink
iProduct 2 802.11 n WLAN
------------------
wlan1 (ez még a DHCP beállítás indulás közben):
Link encap:Ethernet HWaddr 44:33:4c:4a:4f:c0
inet6 addr: fe80::4633:4cff:fe4a:4fc0/64 Scope:Link
UP BROADCAST MULTICAST MTU:1500 Metric:1
collisions:0 txqueuelen:1000
RX bytes:0 (0.0 B) TX bytes:1312 (1.2 KiB)
-----------------------------------
Ezek után megpróbáltam fix címmel:
ifconfig wlan1 192.168.0.108 netmask 255.255.255.0 up
wlan1
Link encap:Ethernet HWaddr 44:33:4c:4a:4f:c0
inet addr:192.168.0.108 Bcast:192.168.0.255 Mask:255.255.255.0
inet6 addr: fe80::4633:4cff:fe4a:4fc0/64 Scope:Link
UP BROADCAST MULTICAST MTU:1500 Metric:1
collisions:0 txqueuelen:1000
RX bytes:0 (0.0 B) TX bytes:1312 (1.2 KiB)
----------------------------
lsmod | grep rt eredménye:
rt2800usb 17546 0
rt2x00usb 13422 1 rt2800usb
rt2800lib 43251 1 rt2800usb
rt2x00lib 29259 3 rt2800lib,rt2x00usb,rt2800usb
mac80211 171440 3 rt2x00lib,rt2800lib,rt2x00usb
cfg80211 113445 2 mac80211,rt2x00lib
crc_ccitt 12331 1 rt2800lib
-------------------------------
cat /etc/network/interfaces:
# The loopback network interface
auto lo
iface lo inet loopback

iface wlan1 inet dhcp
netmask 255.255.255.0
network 192.168.0.0
broadcast 192.168.0.255
gateway 192.168.0.1
up route add default gw 192.168.0.1
wireless-key blabla7bla
wireless-essid homenetwok
auto wlan1
--------------------------
Hálózat újraindítása:
zana:~# /etc/init.d/networking restart
Internet Systems Consortium DHCP Client 4.2.2
Copyright 2004-2011 Internet Systems Consortium. All rights reserved.
For info, please visit https://www.isc.org/software/dhcp/
Listening on LPF/wlan1/44:33:4c:4a:4f:c0
Sending on LPF/wlan1/44:33:4c:4a:4f:c0
Sending on Socket/fallback
DHCPDISCOVER on wlan1 to 255.255.255.255 port 67 interval 7
DHCPDISCOVER on wlan1 to 255.255.255.255 port 67 interval 15
DHCPDISCOVER on wlan1 to 255.255.255.255 port 67 interval 12
DHCPDISCOVER on wlan1 to 255.255.255.255 port 67 interval 7
DHCPDISCOVER on wlan1 to 255.255.255.255 port 67 interval 10
DHCPDISCOVER on wlan1 to 255.255.255.255 port 67 interval 10
No DHCPOFFERS received.
No working leases in persistent database - sleeping.
-----
Hiába írja az ifconfig, (mint fent), nincs hálózat.

Abban reménykedem, hogy fel tudom támasztani a hálózatot, és elindítom
az apt-get dist-upgrade parancsot. Igen ám, de nincs hálózatom. Van
ugyan Jessie telepítő lemezem, de az csak üres helyre megy fel. Márpedig
én szeretném megőrizni a jelenleg is működő csomagokat. Nem is szólva a
felhasználói könyvtárakról, meg az /usr/local/bin, a cgi-bin és a többi
(rég elfelejtett helyen lévő) alkalmazásról.

Hogyan lehet életre kelteni ezt a wifi kapcsolatot? Üdv, János

linux-kezdo lista - linux-***@mlf.linux.rulez.org
http://mlf.linux.rulez.org/mailm
Lajber Zoltan
2016-03-04 07:04:59 UTC
Szia,

iwconfig mit mond, association sikerult?
a wifi oldalon latod a kliesnt?

Udv,
-=Lajbi=-----------------------------------------------------------------
LAJBER Zoltan
engineer: a mechanism for converting caffeine into designs.

Zana János
2016-03-04 11:30:54 UTC
Post by Lajber Zoltan
iwconfig mit mond, association sikerult?
a wifi oldalon latod a kliesnt?
Nem értem a kérdést. Adjak ki pinget az általam beírt IP-address-re?
Pingessem meg egy másik gépről? Üdv, János
Lajber Zoltan
2016-03-04 12:01:24 UTC
Post by Zana János
Post by Lajber Zoltan
iwconfig mit mond, association sikerult?
linuxodon: iwconfig wlan1
Post by Zana János
Post by Lajber Zoltan
a wifi oldalon latod a kliesnt?
Nem értem a kérdést. Adjak ki pinget az általam beírt IP-address-re?
Pingessem meg egy másik gépről? Üdv, János
Nem, a mac felbukkan, authentikacio rendben megtortenik? az ip cim keres a
kovetkezo fazis.

http://mlf.linux.rulez.org/mailman/listin
Zana János
2016-03-04 15:09:49 UTC
Post by Lajber Zoltan
Nem, a mac felbukkan, authentikacio rendben megtortenik? az ip cim
keres a kovetkezo fazis.
A MAC felbukkan, IP cím nincs. Mellékelek néhány releváns adatot.
Post by Lajber Zoltan
zana:~# iwconfig
lo no wireless extensions.
wlan1 IEEE 802.11bgn ESSID:"homeNetwork"
64:70:02:EE:BC:6E
Bit Rate=36 Mb/s Tx-Power=20 dBm
Retry long limit:7 RTS thr:off Fragment thr:off
Encryption key:AB12-3456-78
Power Management:on
Link Quality=45/70 Signal level=-65 dBm
Rx invalid nwid:0 Rx invalid crypt:0 Rx invalid frag:0
Tx excessive retries:5 Invalid misc:286 Missed beacon:0
eth1 no wireless extensions.
zana:~# ping 192.168.0.100 (ez az AP)
connect: Network is unreachable
zana:~# ping 192.168.0.102 (ez az asztali számítógép)
connect: Network is unreachable
zana:~# ifconfig wlan1 192.168.0.108 netmask 255.255.255.0 up
zana:~# ping 192.168.0.108
PING 192.168.0.108 (192.168.0.108) 56(84) bytes of data.
64 bytes from 192.168.0.108: icmp_req=1 ttl=64 time=0.031 ms
64 bytes from 192.168.0.108: icmp_req=2 ttl=64 time=0.041 ms
(tehát "önmagát" lehet pingelni)
Post by Lajber Zoltan
zana:~# ping 192.168.0.100 (AP, azaz: a router)
PING 192.168.0.100 (192.168.0.100) 56(84) bytes of data.
From 192.168.0.108 icmp_seq=1 Destination Host Unreachable
From 192.168.0.108 icmp_seq=2 Destination Host Unreachable
From 192.168.0.108 icmp_seq=3 Destination Host Unreachable
From 192.168.0.108 icmp_seq=4 Destination Host Unreachable
From 192.168.0.108 icmp_seq=5 Destination Host Unreachable
From 192.168.0.108 icmp_seq=6 Destination Host Unreachable
^C
--- 192.168.0.100 ping statistics ---
7 packets transmitted, 0 received, +6 errors, 100% packet loss, time
6029ms
IP címet kellene kapnia, hiszen dhcp áll az interfaces fájlban.
De az a baj, hogy a DHCP szervert sem éri el. Üdv, János
linux-kezdo lista - linux-***@mlf.linux.rulez.org
http://mlf.li
Kiss Gabor
2016-03-04 16:18:08 UTC
Post by Zana János
IP címet kellene kapnia, hiszen dhcp áll az interfaces fájlban.
De az a baj, hogy a DHCP szervert sem éri el. Üdv, János
Csak kíváncsiságból: mutat valami életjelet ez a parancs?
tcpdump -n -i wlan1
Post by Zana János
[...]
Az AP MAC címe tényleg ez? Nem a szomszédét látod? :-)
A titkosítás is rendben van? A DHCP csak utána jönne.
(Azért is érdekes a tcpdump.)

kissg
Zana János
2016-03-04 20:03:37 UTC
Post by Kiss Gabor
Csak kíváncsiságból: mutat valami életjelet ez a parancs?
tcpdump -n -i wlan1
Most már kikapcsoltam azt a gépet.
Post by Kiss Gabor
64:70:02:EE:BC:6E
Az AP MAC címe tényleg ez? Nem a szomszédét látod? :-) A titkosítás is
rendben van?
Ezt észre se vettem. Ez tényleg a saját AP címe. A szomszédnak
okostévéje van... (Ezt onnan tudom, hogy egyszer a bluetooth felfedezett
egy tévé-készüléket.)
Hogy lehet a titkosítást állítani command line-ból?
A többit majd holnap megnézem. Üdv, János
linux-kezdo lista - linux-***@mlf.linux.rulez.org
http://m
Lajber Zoltan
2016-03-05 07:13:32 UTC
Post by Zana János
Hogy lehet a titkosítást állítani command line-ból?
A többit majd holnap megnézem. Üdv, János
Tobb fele modszer is van, de mindegyik a wpa_supplicant csomagon alapul.

Egyik modszer, hogy elore konfiguralsz par interface-t, es "kezzel"
valasztasz kozuluk.
Peldaul:
1, csinalsz egy /etc/wpa_supplicant/otthon.conf -t.
Tartalma egyszeru, kb igy generalod:

wpa_passphrase otthon T1t0k4J3lsz0 > /etc/wpa_supplicant/otthon.conf

2, megfeleloen kitoltod a /etc/network/interfaces fajlt:

allow-hotplug wlan1
iface wlan1 inet manual

iface otthon inet dhcp
wpa-conf /etc/wpa_supplicant/otthon.conf

3, ezt kovetoen ha wifi-n akarsz ugykodni, akkor az
ifup wlan1=otthon
paranccsal csatlakozol.

Ha ennek a gepnek ez az egyetlen kapcsolata, akkor persze tovabb
egyszeresutiheto - ertelem szeruen.

http://mlf.
Zana János
2016-03-06 10:33:16 UTC
Post by Lajber Zoltan
[...]
Két lépés történt. Egyrészt felfedeztem, hogy a telepítő lemezen van
linux támogatás. Ezt azonban a midnight commander nem tudta
kicsomagolni! Csak Total Commander alatt derült ki, hogy tar és bzip2
formában csomagolták be; a kiterjesztése viszont bz2. Ezt most már le
tudnám fordítani, de egy másik esemény elébe vágott.

Töröltem ugyanis az X config fájlt és a wifi-radar fájlt. Ekkor elindult
a xorg, és ott áll benne a wifi-radar! Legnagyobb meglepetésemre
kilistázta a ház összes wifi routerének nevét. A modul és a device tehát
működik a debian csomagban levő modullal is. Csatlakoznom egyenlőre nem
sikerült, állandóan az IP-addressre vár. Most végignézem, miket lehet
állítani a wifi-radar programban.

Kiegészítés: hét évvel ezelőtt ezt a gépet wifiről telepítettem, ezért
maradtak benne wifi dologok. Ám hét éven át eternetről használtam, és
most kellene visszaállnom. Üdv mindenkinek! János
linux-kezdo lista - linux-***@mlf.linux.rulez.org
http://mlf.linux.rulez
Rába Tivadar
2016-03-06 11:06:27 UTC
Szia János, Lista!

Triviális a kérdésem (sokszor én is megfeledkezem a saját
routeremnél), nem állítottál be MAC szűrést? És új wifi kártyád van,
ezért a router nem enged be?

Üdv:

Tivadar
Zana János
2016-03-07 07:59:37 UTC
Post by Rába Tivadar
Triviális a kérdésem (sokszor én is megfeledkezem a saját
routeremnél), nem állítottál be MAC szűrést? És új wifi kártyád van,
ezért a router nem enged be?
MAC szűrést nem állítottam be. Az unokák, a lányok és a feleség mind
használják a wifit olyan eszközökkel, amelyek IP addressét leolvasni
körülményes. És nem adják kezembe a telefonjukat.

A WIFi kártya új (USB). Amint megindult a xorg, el tudtam indítani a
wifi-radar programot, és ki is listázta a ház összes rooterének a nevét.
A sajátomat is. Beírtam a jelszót (ASCII), utána vég nélkül várakozik
arra, hogy IP címet kapjon. De nem kap. A laptop nem wheezy, hanem
jessie; átmásoltam a beállításait, – a laptop számára van hálózat, az
asztali gép számára nincs. Pedig a router AES-WEP, az extender viszont
WPA-PSK. A laptop mindkettőt kezeli, az asztali gép meg nem. Most itt
tartok. Üdv, János
Lajber Zoltan
2016-03-07 09:37:09 UTC
Post by Zana János
[...]
Nincs valami okoskodo network scripted?
Ugyan kicsit bonyolult, mert telepitened korulmenyes, de meg kellene
nezni:
-ahogy KissG mondta: tcpdumpa-l azt, hogy van-e valami forgalom
-ha van dhcpclient -ed azzal, hogy jon-e valami valasz
-van dhcpdump parancs is (dhcpdump -u wlan1 )

Zana János
2016-03-07 14:11:17 UTC
Post by Lajber Zoltan
Nincs valami okoskodo network scripted?
Ugyan kicsit bonyolult, mert telepitened korulmenyes, de meg kellene
Most látom, hogy a wpasupplicant nem megfelelő verzióban van fent.
Frissítem.
Ha nincs hálózat, nem tudom, melyik verzió tartozik a whezzyhez, és
melyik a jessiehez.

Zana János
2016-04-23 12:54:46 UTC
Post by Lajber Zoltan
[...]
Hurrááá! Működik.
És most megyek pörgetni a lamer számlálón. Mert nem néztem meg a
wpa_passphrase manuálját!

Mert az első paramétere nem a konfiguráció azonosítója, hanem az SSID.
Amint erre rájöttem, azonnal elindult.
Millió köszönet. János
linux-kezdo lista - linux-***@mlf.linux.rulez.org
http://mlf.linux
Zana János
2016-05-01 18:25:57 UTC
Tartalma egyszeru, kb igy generalod: wpa_passphrase otthon
T1t0k4J3lsz0 > /etc/wpa_supplicant/otthon.conf
allow-hotplug wlan1
iface wlan1 inet manual
Most is ezzel vagyok bent. Ce mégis van valami problémám.
A jelenség: A Network Manager indításakor kiírja, hogy Várakozás ...
időtartam: unlimited.
Órákon át. Ha megynomon az ALT-CTRL-DEL gombot, akkor lefagy a gép.
Ezen csak a kikapcsoló gomb segít. Ezt csinálta ma háromszor;
negyeszerre elindult.

Ilyenkor kiadom az iwdown wlan1 parancsot, után azt, amit javasoltál, és
van hálózat.
Hogy tudom tettenérni ezeket a legfagyásokat (hiszen ilyenkor nem tudok
logokat olvasni).
http://mlf.l
Lajber Zoltan
2016-05-01 19:09:47 UTC
Post by Zana János
[...]
Szerintem nem teljes lefagyas, csak a grafikus felulet allhatott meg. Ha
van masik gep, akkor onnan ssh-val lehet probalkozni. Ha az sem segit, a
soros konzolt kellene csinalni, de nem tudom milyen soros portja van a
gepednek, ma mar egyre ritkabb.

Kiss Gabor
2016-05-02 07:44:13 UTC
Post by Lajber Zoltan
Post by Zana János
[...]
Workaround: a kísérlet megkezdése előtt létrehozni egy "at" jobot
a root nevében, ami 5 perc múlva kilövi az X programot.
Ha nincs lefagyás, időben törölni lehet.
Van még pár lehetőség, de nem kell elbonyolítani.

linux-kezdo lista - linux-***@mlf.linux.rulez.org
http://mlf.linux.ru
Zana János
2016-05-02 08:14:34 UTC
Post by Lajber Zoltan
[...]
Ez még a boot folyamat közben történik:. még nincs xorg, és hálózat sem.
Egyenlőre csak a kézzel kiadott hálózati csatlakozás él, ha a rendszer
teljesen üzemképes. Utána volna csak ssh.

Néha olyan hibajelzéseket kapok, hogy az udev nincs rendben; valami effélét:
system - udev
failed to execute /lib/udev/socket:0/o
vagy: failed to start LSB: ....
( a többit nem tudom elolvasni, mert hosszabbak a sorok, mint a képernyő.)

Van egy hülye kérdésem: meg tudom-e állapítani valahonnan, ha
túlpörgették a processzort? Ez a tartalék gépem, használtan vettem.

N.B. tegnap rendszert frissítettem, és ma csont nélkül elindult.

http://mlf.l
Zana János
2016-05-20 13:23:28 UTC
Leűrítettem egy régi winchestert; két célból. Egyrészt, meg akarok
győződni arról, hogy hardver hibája van-e a gépnek. Másrészt, ez az első
próbálkozásom a 64 bites linuxszal. Elindítottam tehát a telepítést.

Sajnos, azonban nem ismerte fel az USB WIFI szoftvert: rátettem egy
pendrájvra az rt2870.bin fájlt.
(A drájver a non-free kategóriába tartozik.)

Megpróbáltam úgy is, hogy már a boot alatt folyamatosan be volt dugva a
pendrájv, meg úgy is, hogy csak akkor dugom be, amikor a telepítő
program ezt kéri. Egyik alkalommal sem ismerte fel. További
próbálkozásaim: mountolt pendrájvval, illetve még egy: átmásoltam a
telepítő gyökérbe az rt2870.bin-t. Egyik sem jött be.
cp /mnt/rt2870.bin . ... sőt, még futtatni is
megpróbáltam. Nem futott

Az előző telepítéssel van WIFI, mert a telepítésénél már volt dpkg és
volt fordító. De az új telepítés elején még egyik sincs. Van-e jobb
megoldás a 15 méteres ethernet kábelnél? (Keresztül botlik benne a
család...) Üdv, János

Zana János
2016-03-05 08:24:56 UTC
Post by Kiss Gabor
Csak kíváncsiságból: mutat valami életjelet ez a parancs?
tcpdump -n -i wlan1
Sajnos, nincs fent. Megpróbálom letölteni és pendrájvon átvinni a deb
csomagot. Üdv, János
Zana János
2016-04-09 19:17:09 UTC
Post by Lajber Zoltan
wlan1 IEEE 802.11bgn ESSID:"homeNetwork"
16:27:28.814359 64:70:02:ee:bc:6e Unknown SSAP 0x3e > 04:a1:51:dd:19:66
Unknown DSAP 0x94 Information, send seq 13, rcv seq 87, Flags
[Response], length 84
16:27:29.832501 64:70:02:ee:bc:6e Null > 04:a1:51:dd:19:66 Unknown DSAP
0xea Information, send seq 13, rcv seq 60, Flags [Poll], length 84
16:27:29.834618 64:70:02:ee:bc:6e Unknown SSAP 0x12 > 04:a1:51:dd:19:66
Unknown DSAP 0x54 Information, send seq 113, rcv seq 0, Flags [Final],
length 84
16:27:30.856385 64:70:02:ee:bc:6e 802.1B I > 04:a1:51:dd:19:66 Unknown
DSAP 0x48 Information, send seq 27, rcv seq 36, Flags [Poll], length 84
16:27:30.857255 64:70:02:ee:bc:6e SNA > 04:a1:51:dd:19:66 Unknown DSAP
0x54 Information, send seq 7, rcv seq 70, Flags [Command], length 84
16:27:31.874264 64:70:02:ee:bc:6e Unknown SSAP 0x76 > 04:a1:51:dd:19:66
Unknown DSAP 0xd2 Information, send seq 60, rcv seq 98, Flags
[Response], length 84
16:27:31.880642 64:70:02:ee:bc:6e Unknown SSAP 0x7c > 04:a1:51:dd:19:66
Unknown DSAP 0xac Information, send seq 6, rcv seq 94, Flags [Final],
length 84
16:27:32.896030 64:70:02:ee:bc:6e Unknown SSAP 0xd2 > 04:a1:51:dd:19:66
Unknown DSAP 0x8c Information, send seq 21, rcv seq 71, Flags
[Response], length 84
16:27:32.896781 64:70:02:ee:bc:6e NetBeui > 04:a1:51:dd:19:66 Unknown
DSAP 0xf8 Information, send seq 99, rcv seq 4, Flags [Poll], length 84
Post by Lajber Zoltan
Az AP MAC címe tényleg ez? Nem a szomszédét látod? :-)
Ellenőriztem, az enyém.

Ezzel szemben találtam egy érdekes sort a router naplójában:
Apr 9 16:15:20 DHCP NOTICE DHCPS:Wrong Server id or
request an invalid ip
Apr 9 16:15:20 DHCP NOTICE DHCPS:Send NAK
Apr 9 16:15:20 DHCP NOTICE DHCPS:Recv REQUEST from
02:0F:B5:4A:4F:C0
Apr 9 16:15:20 DHCP NOTICE DHCPS:Server id not found
and request an invalid ip
Apr 9 16:15:20 DHCP NOTICE DHCPS:Send NAK

Az /etc/wifi-radar konfigurációs fálj üres, nincs kitöltve (benne van a
szomszéd UPC boxának a kódja, az ki van töltve, de a saját SSID
bejegyzései üresek). Az /etc/networks/interfaces fájlban mindent alapra
állítottam. Az iwconfig látja a routert, tudja az SSID-t, a router MAC
addressét. tehát a kliens gépben rossz valami.
Mit lehet még elszúrni?? Üdv, János

linux-kezdo lista - linux-***@mlf.linux.rulez.org
http://mlf.linux
Zana János
2016-04-04 13:05:02 UTC
Post by Lajber Zoltan
linuxodon: iwconfig wlan1
Nem, a mac felbukkan, authentikacio rendben megtortenik? az ip cim
keres a kovetkezo fazis.
Annyi történt, hogy kábelkapcsolaton át frissítettem jessie-re.
Kezdetben sem X, sem wifi nem volt. Tegnap sikerült életre keltenem a
xorg-ot, és futtattam a wifi-radar-t. Látja a házban működő összes
AP-ot, a sajátomat is. Az adatokat kitöltve és rákattintva a CONNECT-re,
azonnal kiírja, hogy nem kap IP-addresst.
Ugyanazon a winchesteren van egy XP, az kifogástalanul kezeli ugyanazt
az USB-wifi eszközt.

A válaszom: az iwconfig nem ír ki IP-címet (a mac felbukkan).
Kétféle modult próbáltam. Az egyiket a telepítő lemez alapján le kellett
fordítanom, a másik a non-free DEB-csomag az ftp.debian.org-ról.
Mindkettő wlan1-ként ismeri fel, de kapcsolódni nem tud. Üdv, János
linux-kezdo lista - linux-***@mlf.linux.rulez.org
http://m
Lajber Zoltan
2016-04-04 14:08:24 UTC
Janos,
Post by Zana János
A válaszom: az iwconfig nem ír ki IP-címet (a mac felbukkan).
Nem is kell neki ip latni. Viszont ha az auth OK, akkor az "ESSID:" mogott
latnod kellene ,hogy hova kapcsolodott.