[lk] Áttérés 64 bitre
Zana János
2017-10-03 08:51:40 UTC
Találtam egy eléggé bonyolult leírást arról, hogyan álljunk át 32 bites
rendszerről 64 bitesre, adatveszteség nélköl. Úgy látom, ez elég vaskos
tárhely tartalékot igényel, ami nálam nincs.
Van-e ennek olyan egyszeű módja, amely nem igényel túl sok tárhelyet?
Jelenleg épp a jessie-ről állok át stretch-re.
Üdv, János
Nemes Szabolcs
2017-10-03 15:59:39 UTC
Post by Zana János
[...]
Persze.*
Kicsit takarítasz a meglevő partíciókon, az utolsót összehúzod (parted, resize2fs, stb.),
hogy legyen pár giga szabad hely a diszk végén**, ott csinálsz egy új partíciót, arra
föltelepíted az új rendszert, a /home-ot meg felmountolod a régi helyéről, és kész is vagy.

* Szinte biztos. Ha nincs teljesen telepakolva a diszked, és ha nem xfs vagy valami más
shrinkelhetetlen fs van rajta, akkor megy.
** Sőt, tkp. bárhol lehet, a meglevők között is, ha csak úgy adja ki...
--
Nemes Szabolcs

linux-kezdo lista - linux-***@mlf.linux.rulez.org
http://mlf.linux.rulez.org/mailman/l
Zana János
2017-10-09 14:34:44 UTC
Post by Nemes Szabolcs
Post by Zana János
[...]
De. Tele van pakolva.

https://unix.stackexchange.com/questions/40463/how-to-convert-a-32-bit-x86-debian-based-system-to-64-bit

Ez működni fog? Megnéztem: a knoppix is multiarch (mindkét kernellel
boot-olható) Üdv, János
linux-kezdo lista - linux-***@mlf.linux.rulez.org
http://mlf.linux.
Nemes Szabolcs
2017-10-11 16:43:06 UTC
Post by Zana János
Post by Nemes Szabolcs
* Szinte biztos. Ha nincs teljesen telepakolva a diszked, és ha nem xfs
vagy valami más shrinkelhetetlen fs van rajta, akkor megy.
De. Tele van pakolva.
Hát ha annyi helyet sem tudsz csinálni, hogy egy rendszert felhúzz rá, akkor először azzal
kellene foglalkoznod.
Post by Zana János
Ez működni fog?
Szerintem nem.
Egyébként sem igazán értem a problémát: törölj le a /home (meg az egyéb, saját adatokat
tartalmazó) könyvtár(ak)on kívül mindent (/boot, /etc, /var, /usr, /lib, stb), és tedd rá
a másik rendszert formázás nélkül. Nem tudom, a debian észreveszi/felajánlja-e ilyenkor a
meglevő usert, de ha nem, utána hozzáadod kézzel, és kész.
--
Nemes Szabolcs